Kundeinformasjon

Hvordan handle:
Du trykker kjøp på de varene du ønsker å kjøpe. Trykk deretter på "Gå til kassen" i handlekurven til venstre. Trykk fortsett når du har sett over handlelisten. Hvis du er ny kunde må du registere en kundeprofil hos oss. NB: Viktig å huske e-post adresse og passord som du oppretter. Dette bruker du hver gang du skal handle hos oss, og da vil opplysninger om adresse etc. bli "husket" fra sist du var i vår butikk.

Etter at registreringen er i orden, velger du betaling og leveringsmåte. 
Følg beskrivelsene på skjermen. Det siste du gjør før kjøpet er i orden, er å bekrefte en oppsummering av alle varer du ønsker å kjøpe, samt bekrefte kostnader ved betaling/levering. Du vil motta en ordrebekreftelse på din e-post adresse. God handel!  

Vi har ikke noe showrom, men ønsker du å hente varene selv, er du selvsagt velkommen til det.

Bestillingsvarer
Når det gjelder de varene vi lager selv, kan disse lages på bestilling, så ta derfor kontakt for størrelse eller fargevalg. På bestillingsvarer tar vi et depositum på kr 500,- pr artikkel før produksjon. Vi leverer innen 3 uker etter mottatt depositum dersom ikke annet er avtalt. Når varen er ferdig ber vi om restbeløpet før vi sender varen via post, eller andre alternativ.

Forbehold
Vi tar forbehold om at farger på foto kan avvike noe med virkeligheten, men dette er snakk om små nyanser. Det tas forbehold om at varer det finnes bare en av, kan være utsolgt.  

Frakt
Alle varer sendes med post, om ikke annet er avtalt på forhånd. 
Pris pr normal forsendelse er kr 125-. Varene blir sendt ut når betaling er mottatt. Alternativt kan varene sendes som postoppkrav. Det tilkommer da et oppkravsgebyr på kr 71,- i tillegg. (Ved uavhentede varer, må bestiller betale porto for utsendelse og retur,samt et gebyr på kr 300,-)

Enkelte varer får vi ikke sendt med post, og derfor må annen transport og fraktomkostninger avtales på forhånd. Vi har selv varebil, og kan innen begrenset område tilby transport. Vi kan også være behjelplig med annen type transport.

Fraktpriser er basert på frakt innen Norge. Kjøpere utenom Norge, bes ta kontakt for fraktpris.

Vi sender ikke i postoppkrav hvis ordren vil utgjøre stor mengde/tyngde, slik at frakt blir mer enn ordinært. Det samme gjelder bestillingsvarer (hyller/krakker), disse sendes ikke i postoppkrav, men må forhåndsbetales.

Reklamasjon
Reklamasjon gis etter vanlige regler i henhold til kjøpsloven. Det gis 14 dager reklamasjon, mot retur av ubenyttet og hel vare. Varen skal returneres i originalemballasje, og retur bekostes av kjøper. Retur skal avtales på forhånd, og aldri returneres i postoppkrav. 

Når det gjelder brukte og gamle møbler og gjenstander, så forsøker vi å få frem på bilder hvis det finnes noen skader, særpreg osv.  Noe slittasje og preg av at det er gammelt/brukt må påregnes.

Skade ved transport
Er en pakke skadet når den mottas på posthuset, ber vi om at dette tas direkte opp med Posten og skadeskjema skrives ut umiddelbart. Ta deretter kontakt med oss for å avtale videre fremgangsmåte.